AYAT-AYAT YANG INDAH



ASSALAMUALAIKUM ...

Kepada pembaca sekalian , Saya ingin mempersembahkan ayat-ayat yang indah kepada pembaca kerana apabila saya baca dan memahami maksud nya subhanallah indah sekali dan hati saya mulai tersentuh dengan ayat-ayat ini ...


ayat -ayat nya berbunyi seperti ini:


 (Surah Ali-Imran :54)
 
MAKSUDNYA :

" DAN KITA MERANCANG  ,ALLAH JUGA MERANCANG ; ALLAH LAH SEBAIK-BAIK PERANCANG ."

MEANS:
"And (the unbelievers) plotted and planned, and Allah too planned, and the best of planners is Allah."


(Surah Al-Baqarah :186)

MAKSUDNYA :

"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamau mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka): sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka) Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu. Maka hendaklah mereka menyahut seruanKu (dengan mematuhi perintahKu), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul."

MEANS:

"

When My servants ask thee concerning Me, I am indeed close (to them): I listen to the prayer of every suppliant when he call on Me: Let them also, with a will, Listen to My call, and believe in Me: That they may walk in the right way."





( Surah Ali-Imran :160)

MAKSUDNYA :

"Jika Allah menolong kamu mencapai kemenangan maka tidak ada sesiapa pun yang akan dapat mengalahkan kamu; dan jika Ia mengalahkan kamu, maka siapakah yang akan dapat menolong kamu sesudah Allah (menetapkan yang demikian)? Dan (ingatlah), kepada Allah jualah hendaknya orang-orang yang beriman itu berserah diri."

MEANS:

"If Allah helps you, none can overcome you: If He forsakes you, who is there, after that, that can help you? in Allah, then, Let believers put their trust."


INI SAHAJA YANG SAYA INGIN KONGSIKAN .....






Comments

Popular posts from this blog

BIODATA SYEIKH DR ABDURRAHMAN AL-SUDAIS

BIODATA KHALID AL-WALID - WIRA PERKASA

BIODATA KEKASIH ALLAH S.W.T