CINTA ALLAH KEKAL ABADI


CINTA ALLAH  CINTA ABADI 

Apa diharap padi di seberang, entahkan masak entahkan tidak, Apa diharap kasihnya orang, entahkan sayang entahkan tidak..

Bukan tak boleh cari cinta manusia, tapi cinta Allah itu lebih indah, lebih kekal dan lebih bermanfaat dunia akhirat...
Carilah cinta manusia, namun jangan sesekali cintamu kepada manusia biasa melebihi cintamu pada Allah dan Rasulnya...
Pada manusia, cari dan cintailah mereka yang beragama (mempunyai kefahaman agama dan berpegang teguh dengan agama)...ini adalah pesanan Rasulullah sendiri..
Rasulullah SAW bersabda:-تنكح المرأة لأربع :لما لها ولحسبها ولجما عها ولدينها ،فاظفر بذات الدين تربت يداك"Wanita itu dinikahi kerana empat perkara; kerana hartanya, kerana tarafnya, keturunannya dan pangkatnya, kerana kecantikannya dan kerana agamanya. Maka hendaklah kamu mengambil wanita yang beragama supaya kamu berbahagia."
Sekalipun hadis ini pada zahirnya ditujukan pada kaum lelaki akan tetapi pengajarannya juga melibatkan kaum wanita. 
Selain itu, ada hadith lain yang menyatakan tentang keutamaaan menyintai Allah dan RasulNya.
Daripada Anas B. Malik R.A, Rasulullah SAW bersabda:- "Tiga (3) perkara apabila terdapat dalam diri seseorang, ia merasai kemanisan iman: Sesiapa yang cintanya kepada Allah dan Rasul melebihi cintanya kepada yang lain; sesiapa yang cintanya kepada orang lain hanya kerana Allah (dan bukan kerana suatu tujuan duniawi); dan ia membenci kekufuran selepas Allah menyelamatkannya (daripada kekufuran), sebagaimana bencinya akan dicampakkan ke dalam api neraka".
(Hadth Sahih Riwayat Muslim)_______________________________________________________ TErcaRi- caRi ciNta seJati, RuPaNya iA miLik ALLAH.. JiKa kECuNDang ciNTA mAnuSia, paSti Ada GanTI..Akan teTaPI di KaLa kAsiH ALLAH maKIn MenghiLAng, TIAda TUhAN SElaInNYA

CINTA ALLAH KEKAL SELAMANYA...
CINTA MANUSIA HANYA SEMENTARA ....

MENCINTAI ALLAH ADALAH WAJIB ...


                                                                     I LOVE ALLAH 








Comments

Popular posts from this blog

BIODATA SYEIKH DR ABDURRAHMAN AL-SUDAIS

BIODATA KHALID AL-WALID - WIRA PERKASA

BIODATA KEKASIH ALLAH S.W.T